Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- potrafi organizować biuro oraz planować,
- zna zasady przygotowywania narad, zebrań, konferencji oraz spotkań służbowych,
- zna zasady gromadzenia, rejestrowania oraz przetwarzania informacji,
- zna zasady sporządzania, przechowywania i archiwizowania dokumentów związanych z funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej,
- zna zasady przepływu informacji w jednostce organizacyjnej,
- zna zasady efektywnej komunikacji,
- zna zagadnienia prawne niezbędne przy wykonywaniu czynności administracyjno – biurowych,
- zna zasady etyki zawodu oraz kultury zawodu,
- potrafi obsługiwać sprzęt biurowy.
Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- stosuje przepisy prawa dotyczące spraw kadrowych, płacowych, emerytalno – rentowych,
- prowadzi dokumentację dotyczącą rekrutacji, zatrudnienia i przebiegu pracy pracowników,
- oblicza wynagrodzenia według różnych systemów płac i z tytułu różnych umów,
- sporządza listy płac,
- zna sposoby oraz etapy przeprowadzania rekrutacji,
- oblicza i interpretuje wskaźniki dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń.
Certyfikat CC.IEES.A.36 w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- potrafi sporządzać i kontrolować dowody księgowe oraz kwalifikuje je do księgowania;
- potrafi interpretować zdarzenia gospodarcze dokumentowane dowodami księgowymi;
- przestrzega zasad przechowywania dowodów księgowych;
- zna przepisy prawa podatkowego;
- potrafi prowadzić ewidencje podatkowe;
- potrafi rozróżnić rodzaje, etapy i zasady inwentaryzacji;
- potrafi planować amortyzację środków trwałych i dokonuje odpisów amortyzacyjnych.
Certyfikat CC.IEES.A.36.3 Obsługa płacowa potwierdza, że posiadacz:
- stosuje przepisy prawa dotyczące spraw płacowych;
- oblicza wynagrodzenia według różnych systemów płac i z tytułu różnych umów;
- oblicza zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzeń wypłacanych osobom fizycznym;
- sporządza listy płac;
- sporządza deklaracje z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
- oblicza i interpretuje wskaźniki dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń.
Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza,
że posiadacz:
- oblicza wynagrodzenia według różnych systemów płac i z tytułu różnych umów,
- sporządza listy płac,
- stosuje przepisy prawa dotyczące spraw kadrowych, płacowych, emerytalno – rentowych,
- zna zasady rozliczania danin publicznych,
- zna zasady rozliczania składek pobieranych przez ZUS.
Certyfikat CC.IEES.AU.25.1X Prowadzenie marketingu
internetowego potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady prowadzenia skutecznych działań promocyjnych,
- zna zasady przyswajania informacji promocyjnych,
- zna zasady efektywnej reklamy w internecie,
- zna nowoczesną komunikacje marketingową,
- wie jak wykorzystać social media do kreowania wizerunku,
- zna strategie promocji
- zna idee social mediów i ich implikacje dla biznesu
- zna korzyści oraz zagrożenia związane z kreowaniem wizerunku w social mediach.
Certyfikat CC.IEES.BD.009 Wykonywanie prac brukarskich
potwierdza, że posiadacz:
- potrafi ocenić i zna zasady segregacji kamienia, cegły klinkierowej, płyt kamienno-betonowych i kostki betonowej, z uwzględnieniem łupliwości, ścieralności i ciężaru właściwego,
- zna zasady układania nawierzchni wszelkiego rodzaju wg ustalonego wzoru z kamienia, klinkieru, bloków kamienno-betonowych,
- zna zasady wykonywania nawierzchni mozaikowych,
- dobiera odpowiednia narzędzia i sprzęt do wykonywania robót,
- zna zasady zabezpieczania i oznakowania miejsca robót,
- zna zasady wykonywania wykopów i nasypów.
Certyfikat CC.IEES.BD.009.2 Technolog robót
wykończeniowych potwierdza, że posiadacz:
- potrafi przygotować materiały do robót wykończeniowych,
- potrafi organizować stanowisko pracy do wykonywania robót wykończeniowych,
- potrafi wykonywać roboty murarskie zgodnie z projektem budowlanym,
- potrafi malować ściany techniką emulsyjną, klejową i olejną,
- potrafi wykonywać remonty i konserwacje pomieszczeń,
- potrafi wykonywać podłogi z tworzyw sztucznych, płytek ceramicznych, płyt mozaikowych i paneli,
- potrafi tynkować,
- zna zasady BHP.
Certyfikat CC.IEES.BD.009.3 Monter suchej zabudowy
potwierdza, że posiadacz:
- potrafi przygotować niezbędne materiały do pracy,
- potrafi zorganizować stanowisko pracy do wykonywania ścian działowych, podwieszanych sufitów, suchych podłóg,
- zna zasady stawiania ścian działowych,
- zna zasady wykonania sufitu podwieszanego,
- potrafi tynkować,
- zna zasady BHP.
Certyfikat CC.IEES.BD.16 Wykonywanie robót murarskich i tynkarskich potwierdza, że posiadacz:
- potrafi przygotować niezbędne materiały do pracy,
- zna charakterystykę obiektów i materiałów budowlanych,
- zna podstawy rysunku budowlanego,
- zna zasady wykonywania robót murarskich z kamienia, cegły, bloczków, pustaków,
- potrafi prowadzić prace remontowe w zakresie murarstwa przy wykorzystaniu podstawowych narzędzi murarskich,
- zna zasady przygotowania zapraw tynkarskich,
- zna zasady wykonywania tynków różnego rodzaju,
- zna i potrafi stosować narzędzia i sprzęt pomocniczy przy wykonywaniu robót tynkarskich,
- zna zasady BHP.
Certyfikat CC.IEES.BD.04.02-03 Wykonywanie robót malarskich i tapeciarskich potwierdza, że posiadacz:
- rozróżnia rodzaje materiałów malarskich, określa ich właściwości i zastosowanie,
- rozróżnia rodzaje podłoży oraz określa sposoby ich przygotowywania pod różnego rodzaju powłoki malarskie
- dobiera techniki wykonywania robót malarskich,
- dobiera narzędzia i sprzęt do wykonywania robót malarskich,
- rozpoznaje rodzaje uszkodzeń powłok malarskich i dobiera sposoby ich naprawy,
- rozróżnia rodzaje tapet, określa ich właściwości i zastosowanie,
- dobiera narzędzia i sprzęt do wykonywania robót tapeciarskich,
- rozpoznaje rodzaje uszkodzeń tapet i określa sposoby ich naprawy.
Certyfikat CC.IEES.K.01 Wykonywanie usług krawieckich
potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady konserwacji odzieży,
- zna zasady i potrafi szyć ręcznie,
- potrafi szyć odzież miarową o prostych krojach,
- potrafi wszywać różne rodzaje zamków,
- potrafi szyć kołnierze,
- potrafi szyć kieszenie różnych typów,
- zna zasady szycia z użyciem podszewek,
- zna zasady zdejmowania miary oraz przygotowania do pierwszej przymiarki,
- zna zasady działania maszyny do szycia, overlocku i potrafi skutecznie je obsługiwać.
Certyfikat CC.IEES.MS.03 Dozór mienia potwierdza, że posiadacz:
- wyznacza strefy ochrony mienia,
- określa stopień zagrożenia obiektu, mienia, osób,
- reaguje na zaistniałe zagrożenia mienia,
- prowadzi dokumentację związaną z realizacją ochrony mienia,
- stosuje środki porządkowe zgodnie z przepisami prawa,
- podejmuje działania po sygnale z systemu alarmowego.
Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- zna przepisy prawa dotyczące spraw kadrowych,
- zna możliwe do zastosowania źródła rekrutacji pracowników,
- wie jak analizować CV oraz listy motywacyjne kandydatów,
- zna sposoby oraz etapy przeprowadzania rekrutacji.
Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady rekrutacji i selekcji,
- zna zasady zatrudniania, adaptacji i integracji pracownika,
- zna metody motywacyjne pracowników,
- zna zasady oceny efektywności pracownika,
- zna elementy prawa pracy związane z obsługą kadrową.
Certyfikat CC.IEES.Q.53 Prowadzenie sprzedaży telefonicznej potwierdza, że posiadacz:
- potrafi tworzyć analizę potrzeb i oczekiwań klienta,
- zna zasady autoprezentacji oferty w oparciu o język korzyści,
- zna etapy i modele sprzedaży i potrafi je praktycznie zastosować,
- zna reguły wywierania wpływu społecznego i ich wykorzystywania w procesie prezentacji oferty, przekonywania i perswazji,
- zna sposoby wzbudzania zainteresowania i utrzymywania uwagi,
- dobiera metody negocjacji do rodzaju usługi lub wymagań klienta,
- potrafi radzić sobie z trudnymi rozmówcami oraz trudnymi sytuacjami podczas rozmowy z klientem,
- zna techniki finalizowania sprzedaży,
- dobiera instrumenty marketingowe do rodzaju usługi lub wymagań klienta,
- stosuje przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych,
- stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta.
Certyfikat CC.IEES.Q.54 Prowadzenie obsługi klienta potwierdza, że posiadacz:
- zna techniki aktywnego słuchania i narzędzia skutecznej komunikacji,
- zna typologię klientów oraz określa rodzaje zachowań klientów,
- tworzy struktury rozmowy z klientem,
- zna etykietę prowadzenia rozmów z klientem,
- potrafi tworzyć analizę potrzeb i oczekiwań klienta,
- zna sposoby budowania zaufania i obniżania napięcia w kontakcie z klientem,
- zna zasady autoprezentacji oraz tworzenia pierwszego wrażenia w rozmowie telefonicznej,
- zna reguły wywierania wpływu społecznego i ich wykorzystywania w procesie prezentacji oferty, przekonywania i perswazji,
- potrafi obsługiwać skargi i reklamacje klientów,
- radzi sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów,
- potrafi prowadzić posprzedażową obsługę klienta,
- potrafi aktywnie pozyskiwać nowych klientów,
- stosuje przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych,
- stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta,
Certyfikat CC.IEES w powyższym zakresie potwierdza, że posiadacz:
- zna techniki aktywnego słuchania i narzędzia skutecznej komunikacji,
- zna typologię klientów oraz określa rodzaje zachowań klientów,
- zna sposoby budowania zaufania i obniżania napięcia w kontakcie z klientem,
- zna podstawowe aspekty ochrony danych osobowych w sektorze finansowym,
- zna zasady i proces obiegu pieniądza,
- zna podstawy terminologii związanej z sektorem finansowym,
Certyfikat CC.IEES.Q.55 Realizacja telefonicznej obsługi klienta potwierdza, że posiadacz:
- zna techniki aktywnego słuchania i narzędzia skutecznej komunikacji
- zna typologię klientów oraz określa rodzaje zachowań klientów,
- potrafi tworzyć analizę potrzeb i oczekiwań klienta,
- zna zasady komunikacji z klientem w kontakcie telefonicznym,
- potrafi obsługiwać skargi i reklamacje klientów,
- radzi sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów,
- stosuje przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych,
- potrafi prowadzić negocjacje z klientem.
Certyfikat CC.IEES.Q.56 Prowadzenie sprzedaży potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady przygotowywania ofert handlowych w oparciu o język korzyści,
- zna zasady skutecznej prezentacji oferty,
- posiada praktyczną wiedzę dotyczącą wystąpień, prezentacji i budowania kontaktu,
- zna reguły wywierania wpływu społecznego i ich wykorzystywania w procesie prezentacji oferty, przekonywania
i perswazji,
- zna zasady prowadzenia spotkań handlowych,
- potrafi stosować strukturę rozmowy sprzedażowej,
- zna etapy i modele sprzedaży i potrafi je praktycznie zastosować,
- nawiązuje kontakt i buduje relacje z klientem,
- zna rolę i zadania obsługi posprzedażowej i gwarancyjnej,
- potrafi komunikować się werbalnie i niewerbalnie z klientami w kontekście procesu sprzedaży i obsługi oraz informacji na
temat jego potrzeb,
- zna sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb klientów,
- zna zasady autoprezentacji i komunikacji handlowca w procesie sprzedaży i obsługi klienta,
- zna cele i rodzaje negocjacji,
- zna strategie i taktyki negocjacyjne,
- zna źródła i rodzaje konfliktów,
- zna style rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- potrafi prowadzić negocjacje handlowe z klientem.
Certyfikat CC.IEES.Q.56.2 Przedstawiciel handlowy potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady przygotowywania ofert handlowych w oparciu o język korzyści,
- zna zasady skutecznej prezentacji oferty,
- posiada praktyczną wiedzę dotyczącą wystąpień, prezentacji i budowania kontaktu,
- zna reguły wywierania wpływu społecznego i ich wykorzystywania w procesie prezentacji oferty, przekonywania i perswazji,
- zna zasady prowadzenia spotkań handlowych,
- potrafi stosować strukturę rozmowy sprzedażowej,
- nawiązuje kontakt i buduje relacje z klientem,
- zna rolę i zadania obsługi posprzedażowej i gwarancyjnej,
- potrafi komunikować się werbalnie i niewerbalnie z klientami w kontekście procesu sprzedaży i obsługi oraz informacji na
temat jego potrzeb,
- zna zasady autoprezentacji i komunikacji handlowca w procesie sprzedaży i obsługi klienta,
- zna cele i rodzaje negocjacji,
- zna strategie i taktyki negocjacyjne,
- zna źródła i rodzaje konfliktów,
- zna style rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- potrafi prowadzić negocjacje handlowe z klientem.
Certyfikat CC.IEES.Q.56.3 Prowadzenie Sprzedaży – zarządzanie czasem potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady skutecznej prezentacji oferty,
- posiada praktyczną wiedzę dotyczącą wystąpień, prezentacji i budowania kontaktu,
- zna reguły wywierania wpływu społecznego i ich wykorzystywania w procesie prezentacji oferty, przekonywania
i perswazji,
- zna etapy i modele sprzedaży i potrafi je praktycznie zastosować,
- potrafi komunikować się werbalnie i niewerbalnie z klientami w kontekście procesu sprzedaży,
- zna sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb klientów,
- zna cele i rodzaje negocjacji,
- zna strategie i taktyki negocjacyjne,
- zna źródła i rodzaje konfliktów,
- zna style rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- zna skuteczne techniki planowania i wykorzystania czasu,
- zna błędy w zarządzaniu czasem,
- zna efektywne techniki radzenia sobie z presją czasu.
Certyfikat CC.IEES.Q.60 Obsługa kasy fiskalnej potwierdza, że posiadacz:
- zna rodzaje urządzeń fiskalnych tj. kasy fiskalne, kasy specjalizowane,
- zna budowę urządzeń fiskalnych (zasilacz, wyświetlacz klienta, klawiatura, kopia wydruków papierowych),
- zna przepisy i obowiązki wynikające z obsługi kasy fiskalnej (tj. zgłoszenie kasy do Urzędu Skarbowego, wydanie paragonu, okazanie książki i nr ewidencyjnego kasy urzędnikowi skarbowemu, zgłoszenie faktu włamania i uszkodzenia do Urzędu Skarbowego oraz serwisu, ustawowe terminy przeglądów)
- potrafi obsługiwać kasę fiskalną,
- potrafi programować kasę fiskalną (w tym programowanie: kasjerów, kodów PLU, jednostek, grup),
- potrafi zalogować kasjera na kasie fiskalnej (logowanie kasjera (hasło), zliczenie gotówki, otwarcie zmiany),
- zna techniki sprzedaży i anulowania paragonu (w tym sprzedaż według kodów PLU, sprzedaż z obsługą czytnika kodów, sprzedaż
szybka, anulowanie pozycji i całego paragonu),
- potrafi wprowadzić wpłatę/wypłatę na kasie fiskalnej,
- potrafi zamykać zmiany na kasie fiskalnej (przekazanie kasy (urządzenia) następnej zmianie oraz rozliczanie gotówki),
- potrafi przygotować raporty na kasie fiskalnej (w tym raporty fiskalne i niefiskalne, raport dobowy, raport okresowy).
Certyfikat CC.IEES.Q.61 Obsługa systemów CRM potwierdza, że posiadacz:
- zna podstawowe funkcjonalności programów CRM,
- potrafi efektywnie przeszukiwać bazę CRM – znajdować rekordy i przeglądać kartoteki,
- potrafi tworzyć nowe rekordy – dodawać klientów (kartoteki),
- potrafi edytować już istniejące rekordy,
- zna i stosuje zasady tworzenia zdarzeń i zadań,
- potrafi tworzyć listy wysyłkowe,
- potrafi tworzyć transakcje powiązane z produktem/usługą,
- potrafi tworzyć i nazywać grupy w CRM.
Certyfikat CC.IEES.Q.81 Zarządzanie projektami i budowanie relacji z klientem potwierdza, że posiadacz:
- zna fazy zarządzania projektem,
- potrafi zdefiniować projekt,
- zna zasady planowania projektu,
- zna zasady wprowadzania projektu,
- zna zasady zamykania projektu,
- zna sposoby budowania pozytywnych relacji z klientem,
- wie jak wypracować długofalową współpracę z klientem.
Certyfikat CC.IEES.Q.90 Rejestracja i obsługa pacjentów zakładu opieki zdrowotnej potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady obsługi klienta.
- potrafi gromadzić i zabezpieczać dokumentacje zdrowotną pacjentów,
- potrafi prowadzić ewidencje wykonywanych usług medycznych,
- potrafi budować profesjonalne relacje z pacjentem i lekarzem.
- zna zasady organizacji recepcji i zarządzania sekretariatem.
Certyfikat CC.IEES.RL.26 Wykonywanie kompozycji florystycznych potwierdza, że posiadacz:
- określa dekoracyjną i użytkową wartość roślin ozdobnych,
- określa jakość oraz zastosowanie materiału roślinnego i środków technicznych,
- dobiera materiał roślinny, dekoracyjny i środki techniczne do wykonania określonych kompozycji florystycznych,
- dobiera materiały florystyczne i techniki do wykonania różnych aranżacji,
- posługuje się narzędziami i urządzeniami stosowanymi we florystyce,
- zna metody i techniki przedłużania trwałości wyrobów florystycznych,
- wykonuje kompozycje i dekoracje roślinne zgodnie z aktualnymi trendami florystycznymi.
Certyfikat CC.IEES.S.1 Obsługa programu Symfonia potwierdza, że posiadacz:
- wie jak w programie Symfonia założyć nowa firmę,
- potrafi stworzyć plan kont w programie,
- potrafi wprowadzać kontrahentów,
- wprowadza bilanse otwarcia,
- wprowadza dokumenty księgowe na podstawie tabeli dekretacyjnej,
- zna zasady dotyczące pracy za pomocą bufora,
- potrafi wydrukować bilans, rachunek zysków i strat, dziennik księgowań,
- zna podstawowe przepisy prawa dotyczące spraw kadrowych,
- zna zasady prowadzenia akt pracowniczych,
- zna normy czasu pracy,
- wprowadza nowego pracownika do programu,
- potrafi wydrukować dokumenty pracownicze z programu,
- wie, jak wprowadzić urlop pracowniczy,
- potrafi sporządzić raporty i zestawienia.
Certyfikat CC.IEES.Z.1 Świadczenie usług w zakresie masażu potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady i techniki wykonywania masażu klasycznego,
- zna zasady i techniki wykonywania masażu segmentarnego,
- zna zasady i techniki wykonywania masażu sportowego,
- zna zasady i techniki wykonywania drenażu limfatycznego.
Certyfikat CC.IEES.Z.11 Indywidualna opieka nad dzieckiem w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym
potwierdza, że posiadacz:
- zna podstawy opieki nad niemowlęciem i dzieckiem,
- zna podstawy dietetyki; potrafi dobrać odpowiednią dietę,
- potrafi rozpoznać potrzeby rozwojowe dziecka,
- zna zasady komunikacji i budowania relacji dorosły-dziecko,
- zna rolę zabawek w rozwoju dziecka,
- zna zasady udzielania pierwszej pomocy dziecku,
- zna aspekty rozwoju psychospołecznego dziecka.
Certyfikat CC.IEES.AU.02 Wykonywanie robót stolarskich potwierdza, że posiadacz:
- rozpoznaje techniki obróbki ręcznej i maszynowej podczas wykonywania wyrobów z drewna i tworzyw drzewnych;
- rozpoznaje maszyny, urządzenia i narzędzia stanowiące wyposażenie stanowiska roboczego stolarza;
- rozpoznaje rodzaje prac stolarskich wykonywanych na stanowisku roboczym stolarza;
- rozpoznaje narzędzia stolarskie stosowane do obróbki ręcznej drewna, tworzyw drzewnych i potrafi się nimi posługiwać z zachowaniem zasad BHP
Certyfikat CC.IEES.Q.91 Udzielanie pierwszej pomocy potwierdza, że posiadacz:
- zna zasady wykonywania resuscytacji (dorosły, dziecko, niemowlę, noworodek, sytuacje szczególne),
- zna elementy anatomii i fizjologii,
- potrafi ocenić stan poszkodowanego,
- zna psychologiczne aspekty wsparcia poszkodowanych,
- potrafi skutecznie dezynfekować sprzęt ratunkowy,
- potrafi zapewnić bezpieczeństwo własne i poszkodowanego,
- zna zasady defibrylacji poszkodowanego.
Egzamin prowadzący do zdobycia kwalifikacji CC.IEES w powyższym obszarze, składa się najczęściej części testowej i części praktycznej ( do 120 minut).
Część pierwsza jest przeprowadzana w formie testu pisemnego z wykorzystaniem elektronicznego systemu przeprowadzania egzaminu albo z wykorzystaniem wydrukowanych arkuszy egzaminacyjnych i kart odpowiedzi.
Część druga jest przeprowadzana w formie zadania praktycznego.
Aby zdać egzamin potwierdzający kwalifikację, należy uzyskać:
z części pierwszej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania, oraz
z części drugiej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania.
Koszt przeprowadzenia egzaminu ustalają instytucje egzaminujące uwzględniając opłatę systemową oraz koszty organizacji sesji. Opłata systemowa zawierająca koszty licencji, materiałów egzaminacyjnych, oceny oraz wydania certyfikatu wynosi 615 zł od osoby. Opłata jest wnoszona przed egzaminem i nie jest zwracana w przypadku negatywnego wyniku walidacji.