Zgodnie z zasadami ADC.IEES Akredytowane Centrum Rozwoju (ADC) jest w stałej gotowości do przyjęcia wizytacji kontrolnej IEES oraz przekazywania na bieżąco harmonogramów świadczonych usług rozwojowych celem umożliwienia Komisji ds. jakości IEES przeprowadzenia niezapowiedzianych wizytacji. Akredytowane Centrum Rozwoju wpłaca na konto Instytucji Certyfikującej IEES depozyt zabezpieczający koszty mogących wystąpić procedur lub wizyt kontrolnych. Depozyt podlega rozliczeniu po przeprowadzeniu wizyty kontrolnej lub podczas procedury prolongującej.
Akredytowane Centrum Rozwoju IEES zobowiązuje się również do informowania wszystkich klientów swojej instytucji o możliwości złożenia skargi związanej z realizowanym wsparciem rozwojowym oraz obsługą klienta.
Reklamacje składać można Komisji ds. jakości IEES, która obsługuje system reklamacji telefonicznej oraz e-mailowej. Po otrzymaniu zgłoszenia Komisja ds. jakości powołuje Zespół Kontrolujący, który analizuje wszelkie sygnały o nieprawidłowościach pod kątem zasadności ich złożenia. Po przeprowadzeniu analizy Zespół Kontrolujący przeprowadza niezapowiedzianą wizytę kontrolną i/lub występuje do Akredytowanego Centrum Rozwoju o przesłanie wyjaśnień. Zespół Kontrolujący przygotowuje Raport z wynikami postępowania, który przekazywany jest Komisji ds. jakości oraz Akredytowanemu Centrum Rozwoju.
Akredytacja może zostać cofnięta w momencie zgłoszenia przez Komisję ds. jakości Komisji Certyfikującej nieprawidłowości w toku działania Akredytowanego Centrum Rozwoju. Komisja Certyfikująca podejmuje decyzję o cofnięciu akredytacji lub o wstrzymaniu akredytacji na czas wprowadzenia usprawnień wskazanych w Raporcie z kontroli.
Po wprowadzeniu usprawnień Zespół Certyfikujący weryfikuje zasadność wznowienia akredytacji IEES.
Podmioty którym została odebrana akredytacja za rażące niedopatrzenia w realizacji usług rozwojowych przez okres 2 lat od daty cofnięcia certyfikatu nie mogą wnioskować o uzyskanie ponownej akredytacji.